Про ВДНГ

Історія ВДНГ

Історія ВДНГ

Будівництво

1952 - 1958 роки

У ході післявоєнної відбудови Києва на місці невеликого приміського хутора Червоний трактир, вирішено побудувати новий виставковий центр. Будівництво триває 6 років. До оформлення павільйонів залучено найкращих архітекторів, художників і скульпторів республіки. Проєктування виставки здійснюється силами інституту «Дніпромісто».

 

Відкриття  

6 липня 1958 року

Побудований, як величне місце досягнень, ВДНГ займає 287 га території та нараховує більше 180 будівель і споруд, 19 з яких сьогодні мають статус історико-культурних пам'ятників України. Цей архітектурний шедевр радянського необароко на довгі роки стає справжнім символом швидкої післявоєнної відбудови та впевненості у майбутньому цілої країни.

 

Золота ера

1958 - 1991 роки

ВДНГ майже одразу стає головним виставковим центром України. Аж до 1991 року він залишається «рекламною агенцією держави», а на  території виставки діють окремі павільйони «Наочної агітації», «Овочівництва, садівництва і виноградарства», «Вугільної промисловості», тощо. Найбільш дивовижною частиною ВДНГ стає макет вугільної шахти в повну величину, який і досі приваблює туристів і мешканців міста.

Фасади павільонів ВДНГ прикрашені монументальними барельєфами свинарок та пастухів, що символізують передові досягнення радянського сільського господарства та промисловості.

ВДНГ швидко стає об'єктом світового значення. У різні роки з гостьовими візитами його відвідують в’єтнамський лідер Хо Ше Мін, Президент Франції Генерал Де Голь, Генеральний секретар ООН У Тан, Президент Югославії Броз Тіто, Прем’єр-Міністр Індії Шастрі, Прем’єр-Міністорка Великої Британії Маргарет Тетчер.

Постійний колектив ВДНГ нараховує близько 1500 людей, усі вони працюють на території Експоцентру щоденно.

 

Занепад національного лідера

1991 - 2002 роки

Після розпаду СРСР ВДНГ поступово зникає з фокуса уваги державних органів, і залишається лише виставковим центром країни. Розпочинається занепад території.

 

Забуття

2003 - 2015 роки

Покинутий владою, після появи потужних конкурентів, ВДНГ перестає бути лідером у галузі виставкового бізнесу України. На його території проводяться в основному другорядні події. А сам комплекс стає системно збитковим.

 

Відродження

З 2015 року - до сьогодні

З червня 2015 року — на чолі з Максимом Бахматовим і Максимом Яковером, а з квітня 2017 року — під керівництвом діючого гендиректора ВДНГ Євгена Мушкіна, нові команди менеджерів починають відновлювати об’єкт. Їхня мета — перетворити ВДНГ на культурно-інноваційний центр та джерело підвищення культурного й соціального капіталу нації.

Уперше в Україні на ВДНГ створено унікальний у світі зимовий розважальний парк-фестиваль «Зимова країна». Свою роботу розпочинають найбільша в країні ковзанка проста неба, зимові гірки, Резиденція Діда Мороза, Замок льодових скульптур, зимовий ярмарок та інші локації.

Уперше в Україні саме на ВДНГ презентують 3D шоу-казку «Вартові мрій» за участю десятків переможців-учасників національного телешоу «Танцюють усі!» і відкривають постійно-діючий концерт-хол.

Втілюється літньо-осінній проєкт «Літо на ВДНГ», під час якого на території ВДНГ постійно працюють парк гойдалок, мотузковий парк, концертна зала, сферичний кінотеатр, відкритий басейн, кінна школа верхової їзди, майданчики для міні-футболу, «Сад бажань», освітні хаби та квести,  різноманітні зони відпочинку.

На ВДНГ проходять наймасштабніший в країні музичний фестиваль Atlas Weekend, головна аграрна виставка країни, найбільший фестиваль тату-культури Tattoo Collection, благодійний захід «Кураж Базар», фестиваль вина та сиру, власний фестиваль «Кава Квест Фест» та інші великі івенти, що перетворює ВДНГ на найбільший івент-майданчик країни.

Поступово визначаються конкретні цілі та шляхи їхнього досягнення, а команда ВДНГ презентує Концепцію розвитку Експоцентру на найближчі 40 років.  На території ВДНГ з’являються нові ініціативи. Відкриваються освітньо-інноваційний кластер — школа «Мідгард», закрита льодова арена для професійних тренувань з хокею та фігурного катання, РАЦС, з’являється власний арт-кластер. 

 

Відвідуваність ВДНГ протягом 2015-2019 років зростає у 8 разів, а старі борги перед бюджетом країни навпроти скорочуються у 4 рази.

 

Командою започатковано благодійно-соціальний проєкт «Вхід до змін», а на території ВДНГ з'являється все більше можливостей для підтримання історичних будівель, створення системи громадських просторів і рекреаційних зон, благоустрою території.